HON HAR STORA PROBLEM

Jag kan inte säga det nog med gånger: 15åriga Micha kan beskrivas som omogen, ostabil, hemskt konstig, allmänt störd..Jag kan beskriva henne ytterliggare men det här är bara några beskrivningar..

Jag läste precis att hon försökte ta självmord men Kevin hann hindra henne. Jag tror inte att hon är kapabel till att ta hand om en annan människa. Jag tycker motvilligt: Jag tror verkligen att hon är en bra mamma men jag tror att det börjar dra ihop sig för socialen ska ta hennes barn. Jag vill att Kelly ska få en bra uppväxt men jag kan jämföra henne med en alkoliserad eller drogad mamma.Hon kanske kan ta hand om Kelly men inte om sig själv. (Man brukar oftast säga att man först ska må bra själv innan man kan få någon annan att må bra eller kan leva med någon annan..)


- Hon har helt enkelt inte ett lätt liv men gör något åt det i stället för klaga över allt.

- Hon har fått mycket skit men vilken mamma får inte det i den åldern? Tycker att hon ska sluta beklaga sig över allt!?

- Alla har en dålig uppfattning om henne och jag tycker att hon ska försöka ändra den...

Jag vill inte spekulera längre men jag behöver få det för det behöver ett slut och någon bör fatta ett beslut kring det hela.. Det är inte mitt liv det handlar om men jag anser att hon verkligen har stora problem som hon bör ta tag i. Hon valde själv att behålla barnet och jag tycker att barnet ska få den bästa möjliga uppväxt men jag tror inte att det kommer funka i längden(vilket hon inte verkar inse).Kelly behöver en mogen mamma som kan hantera sina känslor och vara stabil och kan både ta hand om sig själv och kelly och hon är så långt ifrån..

Jag råder henne till att: Prata med sina föräldrar, Prata med en psykolog, Ta beslut omkring Kelly, Börja leva som en normal och stabil människa...

Jag tror att hennes liv kommer bli en katastrof och jag tror inte på att hon kan leva ett liv som "normala" människor om hon fortsätter med hennes fix-ideer. Var är hennes föräldrar i det hela?

Jag kommer bara med teorier och "bollar" ideer.Hoppas att ni förstår det att min avsikt bara är det inget annat..Bara för att jag tycker så betyder det inte att det är "rätt". Pussipussi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0