14 åriga mamman


Dagens svar på tal:

Jag blir så sjukt förbannad
när jag läser att alltfler minderåriga blir gravida . Jag anser först och främst att det är oansvarigt av deras föräldrar att inte informera barnen att man ska vänta tills man är riktigt kär/säker eller att man använder skydd när man har sex. Jag anser att det är riktigt oansvarigt av barnen också på grund av att man i den åldern tänker på sex. Jag kan aldrig minnas att jag gjorde det eller dem i min ålder gjorde det.

14åriga som redan hade ett barn och hade sig och blev gravid igen på grund av att hon inte använde skydd. Hennes argument var att hon trodde inte att man kunde bli gravid igen så snabbt efter förlossningen. Hur korkad är man inte om man har sex vid 14årsålder och inte använder skydd?! Människor vid den ålder borde inte ens tänka på och ha det.

Jag anser att alltfler förlitar sig på - tar förgivet att skydd ska fungera 100%. Det har aldrig varit 100% med skydd -  Det minskar bara chansen(till 99% procent fungerar kondom till exempel). Man borde aldrig ta förgivet att "jag blir aldrig gravid om jag använder kondom" för den kan självklart spricka(det kan väl inte vara en nyhet?) Hur kan man inte skydda sig när man har sex frågar jag mig? Borde man inte ha lärt sig av sitt misstag första gång?!

Hon frågar oss läsare om hon ska behålla barnet eller inte. Borde hon fråga sig det? Hur ska hon klara sig? Hur ska hon försörja sig? Hur ska hon ta hand om TVÅ barn när hon själv är ett? Det är sjukt oansvarigt och jag tycker synd om människan!! "Ibland kan det bra med abort"säger andra. Att behålla barnet när man är 14 år finns inte på kartan enligt mig..

Tycker du att det är rätt att bli gravid två gånger vid 14årsålder?! Tycker du att hon ska behålla det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0