Mogi

Dagens inlägg får gå i pengar-tecknet idag...Känns som att jag verkligen behöver tala ut och lätta på mitt hjärta när det gäller:


En person som jag helst inte vill skriva om eller uppmärksammas är bloggaren Mogi. Hon är en person som verkligen lever i överflöd och kan spendera vad hon vill på vad som helst och tycker att "Alla bör ge till välgörenhet". Jag förknippar hon med shopping, shopping och åter shopping. Hon spenderar 50.000 i månaden och jag kan verkligen inte förstå det.


Nått som är viktigt att klargöra är att jag är inte alls bitter. Jag undrar bara hur hon tänker. Till exempel så spenderar hon heller 50.000 på en klockan än en att bjuda 50.000 på en lägenhet. Som jag har förstått det genom hennes resonämang spenderar hon heller 50.000 på en klocka för att "den kan gå i arv" och hennes "barnbarn" kan ha använding för den.(Hon ser det som en investering) Jag tror inte en minut på att hon skulle ge en klocka värd 50.000 till sina barn eller barnbarn..  

Hon tänker egoiskt när det kommer till shopping och jag kan inte se att hon skulle kunna dela med sig. Hennes garderob är fullt av tunikor i överflöd och jag känner bara att det är så otroligt onödigt att spendera på det sättet för hon har knappast användning för alla.

Jag köper inte hennes resonämang.(Varifrån kommer hennes pengar?) Varför känns det så som om hon är full med dubbelmoral och dylikt? Känns verkligen som att hon behöver vara med i Programmet The secret millonaire- svenska ofc..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0