Blir en aning irreterad...

Jag såg på Kvällsöppet med Ekdahl i veckan då Ketchupmamman(bloggare för övrigt) gästade och diskuterade mobbing. Jag blev så sjukt irreterad över hennes åsikter. Jag förstår verkligen inte hur hon kan resonera så. Det handlade till största delen om pojken som har varit mobbad i alla år och vågade försvara sig och slängde mobbaren i marken för att han blev så förbannad och tyckte att det var nog.

Till och börja med så måste jag säga så här: Den som aldrig varit med om det själv vet inte hur det känns och kan heller inte föreställa sig hur det känns. Jag är trött på att folk tror att dem har världens aning och tror det bästa när det är det faktiskt är de allra sämsta. Hon tyckte i alla fall att blir man mobbad ska man gå till lärarna och säga till. Jag undrar bara hur man kan säga så..Lärarna gör inget och jag har svårt att tro att det hjälper. Jag höll verkligen inte med, för enligt henne lät det typ som att man bara ska tacka och ta emot om man nu blir mobbad. Jag förstår varför pojken försvarade sig och han fick nog. Jag tror inte heller på att det startar något som hon påstod...

Jag kommer bara med teorier och "bollar" ideer.Hoppas att ni förstår det att min avsikt bara är det inget annat..Bara för att jag tycker så betyder det inte att det är "rätt". Pussipussi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0